Sunday 11 August 2013

Pizza de casa

Din cate pizza am mancat, pot spune ca cea facuta in casa este cea mai buna. Si imediat dupa ce este scoasa din cuptor, dar si rece, spre deosebire de cele din pizzerii. Si, desi nu mi-a iesit din prima, am tot incercat pana am invatat sa prepar si eu o pizza de casa, cu acel aluat pufos si din belsug. Si iata, ca dupa multe incercari, am reusit. Pentru o pizza de casa, puteti folosi orice aveti in frigider, orice fel de carne, orice fel de legume. Iar pentru aluat ( care mie mi-a dat bataie de cap de cateva ori) veti folosi urmatoarele ingrediente: 
- 400 g faina alba
- o cana cu apa calduta
- drojdie ( eu am folosit Pakmaya,pachetelul de 25 g, dar puteti folosi si uscata 2 pliculete)
- jumatate de cana cu apa calduta pentru a dizolva drojdia
- un ou
- 2 linguri zahar
- 3 linguri ulei de masline ( e cel mai indicat, dar puteti folosi si ulei de floarea soarelui)
- jumatate lingurita sare
Mod de preparare: (1) Dizolvati drojdia in apa calduta si lasati-o deoparte pentru 10 minute.
(2) Intr-un bol, amestecati oul, sarea, zaharul, apa si uleiul. Peste puntei si drojdia dizolvata.
(3) Incepeti sa puneti faina si sa framantati aluatul. La inceput, puneti o cantitate mai mare, dar nu toata faina, si framantati. In timp ce framantati, adaugati faina putin cate putin, pana aluatul devine elastic si nu se mai lipeste de maini.

(4) Ungeti bolul cu ulei si puneti aluatul. Acoperiti-l si lasati-l sa creasca pana isi dubleaza volumul, intr-un loc caldut.
Pentru pizza, eu am folosit urmatoarele ingrediente:
- o cana cu pasta de tomate
- 1 lingurita oregano uscat
- 1 lingura ulei de masline
- 1 lingura zahar
- sare,piper
- salam uscat ( aproximativ 500 g)
- un ardel rosu
- 5 ciuperci de marime medie
- 4-5 rosii
- o conserva de porumb
- 200 g masline
- cascaval ras ( puneti dupa cum va place; eu am pus din belsug)
Cum am facut: (1) Intr-o cratita, puneti pasta de tomate.
(2) Puneti uleiul, oregano si zaharul. Condimentati si lasati sa dea in clocot dupa care o luati de pe foc.

(3) Intindeti aluatul intr-o tava unsa cu ulei, dar nu foarte gros.

(4) Peste, puneti pasta de tomate.

(5) Presarati salamul ( sau alta carne, ce preferati sa folositi)

(6) Puneti ciupercile, rosiile, porumbul si maslinele.

(7) Presarati cascavalul dat pe razatoare peste.

(8) Dati pizza la cuptor, la 200 grade Celsius, pentru 25-30 de minute sau pana cand este rumena. Dupa ce ati scos pizza de la cuptor, lasati-o sa se "odihneasca" cateva minute. Stiu, tentatia este mare, dar se va taia mult mai usor astfel:). Mie mi-au iesit cateva pizza bune din cantitatile astea, dar veti vedea cate va vor iesi dupa aluat.
Foarte important: Sa nu supraincarcati pizza cu ingrediente, altfel riscati ca aluatul sa ramana crud. Cam asa am patit eu la prima mea incercare de a face pizza:). Nu faceti aceasta greseala.
Va doresc sa aveti pofta buna!


No comments:

Post a Comment